ده احنااااااااااااااااا مكناش عيال يا جدعان

قاعد لا بيا ولا عليا واذ فجأتن مريم بنت أخويا تخبط ادخل يا عمو ادخلي يا اختي
ومريم دي بقي سبع سنين بس لسانها سبعين سنه المهم نفضتلها وهي واقفه جمبي بتسمع الأغنيه المفضله ليا
البنت الشلبيه لفيروز........
الاقولي يا عمو ؟؟؟؟؟ بامانه بقلق من اسئلتها لانها ساعات تروح هبداني سؤال
رده الوحيد اني اسكت لأن عقلها ذكي بشكل بيظهر غباوه عمها
خير يا مريم قالتلي انت بعد ما سبتو بعض انت وطنط ساره وبعديها خطبت طنط سلمي وبردو سبيتوا بعض
هتفضل تغير تغير كده لحد ما استغفر الله العظيم تغير!!!!!!!!!!!!! ومن اشارتها تقصد ربنا
قولتلها يخر بيتك لا يا ماما كل الموضوع ان مفيش نصيب مش اكتر
غابت شهر ونص عليا ونفس القصه اتكررت ادخل يا عمو
أدخلي يا اختي بس من غير اي اساله عشان بكلم بنت زميلتي ع الميل
قالتلي يووووووووووووووووووووووه يا عمو طب انا كنت عايزاك
بس اوعي تقول لبابا انا بقولك عشان انت عمو حبيبي
قلت تلاقيها جايه تفتشني ف فلوس
عايزه كام يا مريم ولخصي قالتلي مش فلوس ركز بس معايا وسيبك من صحبتك ماشي
استأذنت من صحبتي وركزت منا لازم اركز معاها
فاكر يا عموا عبد الرحمن صحبي اللي معايا ف المدرسه اللي قولتلك اني بحبه
قولتلها فاكر باماره ما قولتلك اوعي يكون لمسك وقولتيلي لمسني وسالت ازااي اعترفي
قولتلي بيسلم عليا بايده كل يوم وانا قولتلك طلاما سلام بس يبقي ف الطبيعي وعادي
قالتلي انا بقي يا عمو كنت قاعده كده مع نفسي وافتكرته وحسيت كده ان قلبي مش معايا
وراحت عمله حركه علي قلبها ....خفت اضحك ليبقي اقرار للبت علي اللي ف دماغها
كملي يا غاليه سامعك .. قالتلي وبفكر يعني يا عمو يعني اني اقول لبابا يجيبلي موبايل
عشان ابقي كده يعني ارنله واكلمه وهو يكلمني
قولتلها اه ((ف سري نهار اسود اللي عملته ف بنات الناس هيطلع علي بنت اخوك يا معلم))
بصي بقي يا مريم انتي عارفه ان احنا صحاب واللي بينا مبيطلعش بره
وانا مش عايز غير مصلحتك وهي منصته معايا اكنها من دوري
هو انا عندي كام سنه يا مريم قالتلي انت كتير يا عمو
اديكي قولتي يا حبيتي تخيلي بقي الكتير ده اللي هو انا مش عارف يتجوز
تخيلي بقي اللي انتي حاسه ناحيته بقليك ومتشوريش تاني هه...
ادامه تعليم وجيش ويكون نفسه هتستنيه اد عشرين تلاتين سنه
احنا عايزين نسترك ونخلص منك بدري بدري يا ماما
عشان انتي كده بدماغك دي هتجيبلنا نصيبه!!!!!!
قالتلي يعني انت شايف ايه يا عمو قولتلهل شايف انك تاخدي الاتنين جنيه دول
وتروحي تجيبلك كيس شيبسي شطه ولمون وهتبقي فل....
خرجت من الاوضه ودخلت تاني طب ممكن دقيقه يخرب بيت ملامحك لخصي
طيب هو انا لو فضلت مستنياه وعلبال ما اخلص جامعه هو يكون بردو خلص
مش ممكن ساعتها نتجوز
قمت جريت وراها وهي تجري وانا ادور علي مقشه اي حاجه
وامها فيه ايه يا وليد قلتلها ابدا كل شويه عايزه فلوس عايزه فلوس بت زباله
شويه اخوها دخل وده خمس سنين بس عقله ف بطنه
عمي مبيقولش عمو مش قصته متسول متسول
مريم كانت بتقولك ايه قولتله ليه يا كبير الدهشنه
انت شايف عليها حاجه غلط ولا طالبه معاك تهضم اللي كلته بضربها
بصلي وضحك اقولك يا عمي قولتله قول مهي نقصاك ارغي
قالي مريم بتحب عبد الرحمن يا عمي هي قالتلي وقالتلي مقولش لحد
قولتله وانت جاي تقولي ليه
قالي عشان عارف يا عمي انك بتكلم بنات ف التليفون بتاعك
وقولتلها انتي هتعملي زي عمي وهو لما يعرف هيضربك
روحت مقعده قلت اعمله غسيل مخ ليكون فاهمني غلط
قلتله يا حبيبي دول صحابي عادي مش بحبهم
قالي زي محمد اشرف كده صاحبي
قولتله بالظبط بس الفرق انهم مش تخان زي محمد اشرف
اصله مبيصحبش الا العيال التخينه بيعمل نقابه الظاهر وبيجمع اعضاءها
شويه وقالي طب بص يا عمي انا بقي بحب بروح العب مع حبيبه اخت محمد اشرف كتير
وهي صحبتي بردو
قولتله اوعي تكون بتحبها الله يخر بيت ابوكو
انا صحيح كنت فلاتي من يومي وحبيت من تانيه ابتدائي
بس كان كبيري اكتبلها الواجب اديها سندوتش ويوم ما العمليه تبقي رايقه اجيبلها كيس كارتيه من عم
كركر كان بشلن ودلوقتي ربنا كرمها واتجوزت امين شرطه
ومخلفه 3 عيال قمر شبهها ...
بس مكنتش كده يا خوفي يا بدران ادخل علي انس الاقيه بيرتكب الخطيئه
ولما اقوله ايه ده يقولي اطلع بره لما اخلص هبقي ارنلك!!!!!!!!!!!

24 Comments:

Kiara said...

هههههههههههههههههههههههههههههه

جبابررررررررررررة

اول حد قلبي دقله كان عندي 21 سنة

بس مش تستهون بالجيل دا

وخليك مصاحبهم عشان مش يقعوا في الخطيئئئئئئئئة :)

كل سنة وانت طيب ياوليد

هي وظروفها said...

كيارا هانم

لا ده كان زمان

هما غير انا خايف لو اخويا جابلها موبايل تقضيها

والبت متكلمه ومؤهله نفسيا انها تقلد عمها

ربنا يستر شكل العيال هتعلمني الأدب
رمضان كريم

Kiara said...

شفت اللي كلته بط بط شكله هيطلع مش فاكره بقية المثل

هي وظروفها said...

حوش عبيد عن عبيدك يا رب

وربنا تبت تبت تبت

Kiara said...

بعد اييييييييييييه

بعد اما العيال لقطوووووووو منك

هي وظروفها said...

صلي علي النبي يا مني

هما نازلين عندهم مؤهلات انحراف وجينات تواصل وابوشنات تقضيه انا مالي انا
ثم هما جم وانا خلاص كنت ف الواخر امال لو حضرو ايام الزيطه كانوا عملوا ايه

Kiara said...

عليه الصلاة والسلام

ماهو رحمه من ربنا انهم جم في الاوااااخررررر

حفيدة عرابى said...

قالتلي انا بقي يا عمو كنت قاعده كده مع نفسي وافتكرته وحسيت كده ان قلبي مش معايا
-------------------
موتتنى من الضحك
ماتخافش عليهم مع الاوبشنات اللى عندهم مولودين عندهم جينات نصاحة غيرنا خالص

P A S H A said...

نياهاهاهاهاها

عســــــل يا ليدو وربنا

ربنا يبارك فيهم ويهديهم ويحفظهم ويسترهم من كل سؤ اللهم آمين

:)

كل سنة وأنت طيب يا كبير

أخوك / شريف

همسات وبحــ الحياه ــر said...

ههههههههههههههههه
لا دا عادى خالث
بص الاعلام خلا الحب دا شىء عادى فتح عنيهم على حاجات كتير

حصل نفس الموقف مع ابن عمتى وبنت خالتى
كانوا عندنا وبعدين عمر فضل قاعد جنب سهام تروح كدا يروح وراها وفضل لازق لها
هى زهقت وزعقت فيه بنت بميت راجل ههه
هى مشيت وهو بيت معانا
فضل صاحى طول الليل ويتقبل مالك ياعمر قال مش عارف انام
ليه يابنى اسكتى اصل سهام دى عجبتنى خالص وحبتها وههد الدنيا عشانها
وقلبى بيدق ومش عارف انام
انا جوايا قولت يالهوى يامستهوى ايه اللى جرى
عمر وسهام 7 سنين

بس خلى بالك بقى لحسن العيال هيخدوك قدوة :)
هستنى تعليقك على القصه :) لان اكيد رايك يهمنى

Mahmood البطراوى said...

يا نهار ابيض
ههههههههههههههههههه
انا مش عارف اعلق انا فطسان من الضحك والاندهاش
ربنا يستر على زعبله :D

خواطر شابة said...

بداية ربي يحفظ لك ولاد أخوك
تانيا انه جيل القرن الواحد والعشرين كل حاجة عندهم اكسبريس لسه حيستنوا ثلاثين سنة ههه
بنت اخويا عندها اربع سنين اوقات تفحمني بأسئلتها فلا أحير لها جوابا
دمت بكل الود

هي وظروفها said...

رشا

مهي قبل ما تموتك موتتني انا

البت هارشه يعني ايه مشاعر وجايه علي قلبها يا ضنا امها ومستحمله بعده طول الاجازه اجرمت يعني ولا اجرمت
استرها علينا وعلي عيالنا يارب

هي وظروفها said...

شريف

حبيبي عامل ايه يا معلم امين يارب الله يبارك فيك وعقبال ما نفرح بعيالك

اتصلت بيك كذا مره تليفونك مغلق للتحسينات

ايه يا عم افتحه وعبرنا عايز اشوفك يوم السبت ف اللقاء واحشني

رمضان كريم

هي وظروفها said...

دموع القمر

عمر وسهام

استرها علينا يارب ومش عارف ينام

اه مهو كيبوبيد لما بيرشق ف قلب الشاب من دول مبيطلعش الا بالدم

رمضان كريم ومقصر انا ف حقك كتير
عنيا وغصب عني لازم اقراها طبعا

نورتي

هي وظروفها said...

البطراوي الكبير

صاحبه الدفعه المعنويه والضربه الجويه واستاذ طب الاسنان جامعه المنوفيه

زعبله منوفي ميتخفش عليه يا خال زعبله

فل عليك يا كبير

هي وظروفها said...

نوجا

الله يخليكي اللهم امين وعقبال بوستات ولادك

هتقوليلي ده العيال عليها اسئله تخللي الواحد يعرق وهتجاوب يعني هتجاوب ليسأل عيل صاحبه ويجاوبه غلط وتبقي ثبتت المعلومه ف مخه اللي مش ناقص خراب
رمضان كريم يا نوجا

Lady E said...

:) طب تصدق كلامهم خلاني ابتسمت

جيل دلوقتي غير جيلنا ودخلوا في مرحلة الشباب على طول مبقاش عندهم طفولتنا الساذجة بتاعت زمان بس بالرغم من كلامك عنهم برضه حسيت من كلامهم ان فيه براءة
وعجبني جدا موقفك معاهم انك مزعقتش ليهم واتفاهمت معاهم وكلمتهم بهدوء ربنا يكرمك ويحفظك ويحفظهم من كل سوء

ليس فقيرا من يحب said...

هههههههههههههههههههههههه مش ممكن بجد
ايه العيال دى حسه ان قلبها مش معاها لما تكلمه ههههههههههههههههههههههه وربنا بجد فطست من الضحك
ربنا يستر عليكم يا عيالى وبعدين انت بقى خليك قدوة صالحه للعيال طالما العيال بسم الله ماشاء الله حبيبه كده من بدرى ومشاعرهم مهيبرة
يخربيتنا دحنا كنا بهايم مش عيال هههههههههههههههههههههههههه
بس عموما انا كنت باعمل تربيه عملى وكنت بادى فصل تانيه ابتدائى وجالى اكتر من جواب ولد باعته لبنت بكلام بجد صدمه يخرببيت التليفزيون على النت على رفقاء السوق على الكل كليله
صباحك سكر

richardCatheart said...

ههههههههههههههههههههههههههههههه

ازيك يا ابوليد ينعاد عليكم بالخير يارب

والسنه الجايه تتهد بقى وترمضن فى بيتك
وتنسعد

هاقولك ايه من شابه عمه ماظلم

انا معاك ان الجيل اختلف 360 درجه
وبقى عنده جرائه غريبه بس دا نتاج اللى بيشوفه فى الافلام يا سيدى
دى الكارتون فى ديزنى دا مستحيل حبت
مستا وباسو بعض فى الكارتون فى حلقه من الحلقات حتى دا منعت العيال يتفرجو عليه
الله يرحم ايامنا مش من زمان ومش بعيد
كانت اللى تحب ممثل ول مترب تدارى وتستخبى ايييييييييييييييييييه زمن
هههههههههه

ربنا يحفظهم ويحفظ ولادنا ويفرحنا بيك
يادوغرى ويعينك عليهم

Hannoda said...

لو الاجيال فضلت تشبه اللي سبقوها ماكانتش الدنيا اتقدمت..
أجمل مافي الموضوع هي علاقتك بيهم اللي مخلياهم بيتكلموا من غير اي تحفظ او خوف أو حتى عدم توقع من حد كبير انه ممكن يتفهم افكارهم

لان دي هي اكبر مشكلة ان الاطفال يتعلموا ان فيه امور بتتحكى و امور مابيفهمهاش الكبار و تكبر الثقافة ي معاهم و تخلق في شخصياتهم شوية عيوب كده

اول بوست اعلق عليه .. لكن مش اول بوست اتابعه

تحياتي

همس الاحباب said...

ههههههههههه
بسم الله ماشاء الله
ده شباب مصر الواعد
وبعدين من شابه وليد فما ظلم يا عمو
ربنا يصلح لهم الاحوال ويحفظهم من كل سوء
تحياتى

babosha said...

الولادكلهم سابقين سنهم بكتير ويعرفوا كل حاجة وفاهمين اللى بيحصل ربنا يستر عليهم يمكن هما فى سن مش مستوعبين قوى فكرة العلاقة بين ولد وبنت بس حاول تفهمهم بطريقة بسيطة وربنا يوفقهم ويوفقك انت كمان وكل سنة وانت طيب

Ramy said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

لالالالالالالا عيال مصايب

معلش اول تعليق يبقى كدة

ربنا يخليهملك

و يخليهم لمامتهم و باباهم

بالتوفيق (: