لاني مخنوق م اللي بيحصل هكتب عامي و حسب ما يطلع بقي..
انا ابتديت مع الثوره من جمعه الغضب واستمريت لحد ما اتنحي اللي كان ريس
اللي مننا شاف وشال ناس متعوره وحس اد ايه احنا رخاص ميعملش صفحه ع الفيس ويسميها احنا اسفين ياريس لالالا اكرملنا نسميها احنا مكناش رجاله ياريس
ان سيبناك 30 تطلع ميتين ابونا
مكناش رجاله يا مبارك صحيح لحقنا نفسنا بس مش هنسي ابدا
انك بكبريائك وعندك وقانون طوارئك صنعت من رجال الشرطه اسطوره نصف اله
لما عرفت انهارده بقصه الشاب اللي كان سايق ميكروباص واتخانق مع ظابط شرطه
فراح الظابط قاتله علي اساس انه كلب بلدي ملوش صاحب حسيت اني نفسي تتعدم ايوه تتعدم....
اللي شاف اللي احنا شفناه واستلم جثه جاره وهي خارجه من مستشفي المطريه مع 23 شهيد وشاف حسره قلب كل ام واب واخ وصاحب وقريب لالابطال دي واضرب وشال ناس مضضروبه بالنار هو بس عذرا اللي يحس اد ايه حسني مبارك ده كان كلب ومخلف كلب وميقلش ابدا احنا اسفين ياريس انزلو بكره وطالبوا بمحاكمه ولاد الكلب اللي قتلوا اهلنا.........
ف خلال اجمل ايام عمري ال12 ف ميدان التحرير بجد اتعلمت وخصوصا ف جمعه الغضب يعني ايه رجوله...
لا حب راح ولا اي حاجه ضاعت نسينا الكلام ده كله وحسينا اننا كنا هبّل
لما شفنا البنات بيضرب علينا نار ومسيله للدموع والأعصاب ويشيلونا وف احد اغمائاتي اللي شالني بنات والله العظيم روح ولا اجمل من كده بين ناس خايفه علي بعضهالمجرد انها اتولدت ف ارض واحده ......
حق شبابنا اللي ماتوا لازم نكمل ونطالب بمحاكمه اللي قتلهم مش ننسي وكل واحد مرتبه زاد ولا اتثبت يقول كده قشطه اتعشت
احنا مقصرين ياريس عندك سرطان عندك ورم خبيث لازم تتحاسب علي دم اخواتنا
واي حد يتعامل مع الشرطه يتعامل بمنطق انه شخص موظف امن ليه احترامه طول ما هو بيعاملك كأنسان مكنش يضّرب ويطلع ميتين أمه
مش ناقصه مرضي نفسيين.....
يا حبيييييب يا عااادلي اللهم كلي شماته وهتزيد شماتي لما تتعدم ف ميدان التحرير
مش شاغلني قوي اللي سرق فلوسنا اد ما شاغلني يتحاكم اللي قتل نفوسنا
مش ف دماغي انه يتعدم ولا لأ
انما لازم ننزل نطلب بمحاكه المخلوع وابنه ومدير جهاز مباحث امن الدوله
لازم ننزل ونطالب بمحاكمه مدير امن القاهره وكبار مسئولي الشرطه زوار الفجر اللي بيرعبوا الناس باسم قانون الطواريء
لازم ننزل ونعرف شهدائنا ف مقابرهم التي تفوح باذن الرحمن منها روائح الجنه
اننا مسبناش حقهم الدنيوي يروح
من حق كل شهيد علينا ننزل ونقول كلنا بصوت علي لكل احرار المسلمين والعرب
يلا يا ليبي قاوم وحصل اخوك المصري حبه صبر شويه هتحصل اخوك التونسي
وننكر منكر الكلب القذافي ولو باللسان لاني اخوات ف الانسانيه والاسلام والعروبه
مبقتش فارقه معايا خالص حاجه غير اني اشوف اللي قتل احمد بسيوني متعلق ادامي علي حبل المشنقه.......
اللي كان متابع المدونه يعرف اني علطول بكتب بطريقه ساخره
بس مبقتش عارف غير اني اكتب احساس جوايا وصوره مش مفرقاني بالشرطه وهي بتضرب فينا نار حي ومطاطي واكننا ف اسرائيل .....
انزلوا وطالبوا بحق اهلكم واهل بلدكم انزل نص ساعه وامشي
ملحوظه ياريت والنبي اللي فاكره نفسها جايه سيما دوللي وجايه ترقص تخليها ف بيتها مش طالباها خالص .....حقنا مش هيجي بالرقص يكرم اصلك انتي واهلك متتعبيش نفسك
بجد احنا مكناش رجاله يا ريس
Posted by هي وظروفها at 9:54 م
2 Comments:
ان شاء الله نزلين ومش هنمشى قبل ما حقنا يرجع ، ولو وصلت ان الايام السودا اللى فاتت ترجع تانى هنرجعها وهنعيد من الاول ، واهو برده فى الاعاده افاده
ربنا ينصر الشعب الليبي واليمني والبحريني وكل الشعوب اللي عايزة تتنفس الحرية..وربنا يجبلنا حق الشهدا ونشوفك مذلول يا عادلي ومتعلق في الميدان
لولا
Post a Comment